Pozytywne skojarzenia z firmą warto budować nie tylko przez wysoką jakość produktów i usług oraz profesjonalną obsługę klienta. Jej odbiór można także modyfikować przez zapach! Właśnie na tym polega idea aromamarketingu, który dzisiaj cieszy się dużą popularnością.
Co to jest aromamarketing?
Marketing zapachowy, czyli aromamarketing jest koncepcją marketingową, która zakłada budowę rozpoznawalności oraz pozytywnych skojarzeń z firmą przez wykorzystanie do tego zapachów. Zaliczany jest do szerszej kategorii marketingu sensorycznego – oddziałującego na zmysły.
Aromamarketing prowadzony jest w różnych miejscach – sklepach, drogeriach, aptekach, hotelach, restauracjach, kawiarniach, salonach samochodowych, klinikach medycznych, salonach Spa, klubach fitness, biurach, bankach, a nawet podczas eventów branżowych.
Rodzaje zapachów stosowanych w aromamarketingu
Do aromatyzowania pomieszczeń stosowane są kompozycje zapachowe i olejki zapachowe w wielu wariantach, które można dopasować do marki, ale również do okoliczności, na przykład można wybrać specjalny zapach z okazji świąt.
Kategorie zapachowe:
– odświeżające jak cytrusy, zapach świeżego prania
– relaksujące jak lawenda, drzewo sandałowe
– gastronomiczne jak czekolada, wanilia
– luksusowe jak zapachy perfum
– świąteczne jak cynamon, pieczone jabłka, pierniczki
Jaki sprzęt stosowany jest do marketingu zapachowego?
Do aromamarketingu stosuje się specjalny typ dyfuzorów zapachowych, które montowane są w wentylacji lub są mobilne – można umieścić je w dowolnym miejscu. Dyfuzory mogą być wcześniej zaprogramowane lub sterowane, także z użyciem pilota. Często współpracują z nimi profesjonalne oczyszczacze powietrza, które szybko oczyszczają powietrze z nieprzyjemnych zapachów, a także ze smogu.
Warto zatem pomyśleć o zastosowaniu marketingu zapachowego – to skuteczny sposób na większe zainteresowanie klientów oraz na budowę pozytywnego, rozpoznawalnego wizerunku na tle innych firm.